A Bono Utazási Központ - Skandináv Utazási Központ blogja

A legjobb helyek Belgiumban

2023/02/13. - írta: Bono Utazási Központ

Belgium szinte megbújik a népszerű európai országok között, azonban óriás szomszédaival méltón felveszi a versenyt a különlegességek számában. Kis mérete ellenére hemzseg a látnivalókban: számos világörökségi helyszín, katedrálisok és harangtornyok,  nyüzsgő piacterek, történelmi csatamezők várnak ránk Belgiumban, de a gasztronómia és a természet szerelmesei is megtalálják itt számításukat. Íme, a kötelező látnivalók:

1. Brüsszel - múzeumok, shopping és street food

A belga főváros, mint az Európai Unió és a NATO székhelye, Európa egyik legszínesebb városa. A műkedvelők napokat eltölthetnek a Királyi Szépművészeti Múzeumban (Royal Musée des Beaux Arts), amely gyakorlatilag 6 különböző létesítményt foglal magába. Ne hagyjuk ki a flamand gyűjtemény és a Magritte Múzeumot! És ha már Belgiumban járunk, nem maradhat el a Képregény Múzeum (Musée des Bandes Dessinées) sem. Laaken kerületben, ahol a nyári királyi palota is található, érdemes megtekinteni az Atomiumot, a Mini Európát és a Távol-Kelet Múzeumot. Nem ejtettünk szót még az építészeti remekművekről, melyek nagy része az UNESCO-védettség alatt álló Grand Place környékén található.

Ha vásárolni támad kedvünk, keressük fel a méltán népszerű bolhapiacokat (marché aux puces), ahol sokszor értékes kincsekre lelhetünk. A legjobb választás a naponta nyitva tartó antik piac a Place du Jeu-de-Balle-on, de a Sablon-negyed üzleteiben is kincsekre bukkanhatunk.

Ha megéheztünk, Brüsszelben biztos találunk a fogunkra valót, és ehhez nem is kell nagy költségekbe verni magunkat. A Délirium Café, egy közkedvelt bár, melynek kínálatában több mint 2000 féle sör szerepel, többek között a híres trappista sörök is. A belváros több pontján botlunk kis utcai büfékbe, ahol jellegzetes papírtölcsérben adják a belga sültkrumplit, tetszés szerinti szósszal nyakon öntve. Brüsszel hemzseg a csokiboltoktól, már a kirakatok is csábítók: a roskadozó csokihalmoknak kevesen tudnak ellenállni, és biztos, hogy néhány plusz dobozzal vagy általunk összeállított válogatással térünk haza. És természetesen, muszáj legalább egyszer megküzdenünk egy hatalmas, tejszínhabos, gyümölcsös belga gofrival is. A Grand Place környékén több kisebb-nagyobb gofris található, ahol hosszú a sor - biztosan nem fogunk csalódni.

2. Bruges - romantika, romantika és romantika

Bruges Flandria ékköve. Amint belépünk a városba, egy tündérmesébe csöppenünk. Báját a romantikus csatornahálózatok és a felettük átívelő kis kőhidak (összesen 54), a macskaköves utcák és a fantasztikus módon megőrzött, többszáz éves kereskedőházak adják.

Ha igazán szeretnénk megismerni, vegyük nyakunkba az óváros zegzugos kis utcáit, pattanjunk fel egy városnéző kishajóra – a vízről egészen más perspektíva tárul elénk – majd béreljünk biciklit, hogy felfedezhessük a külső csatornák környékét is. Ha pedig nem riaszt vissza a szűk, 366 fokos lépcsősor és a magasság, a Belfry-ből fantasztikus panorámában gyönyörködhetünk.

Nem lehet teljes a Bruges-i látogatásunk a helyi sörök nélkül. A hosszú nap után pihenjünk meg a 16. század óta működő De Halve Maan sörfőzdében (ahol vezetett túra és kóstoló is várja az érdeklődőket), a Brugs Beertje pedig több mint 300 sörfélét kínál az ínyenceknek.

3. Namur - természet, folyók és várak

Belgium 3. szövetségi állama a dimbes-dombos Vallónia, melynek egyik tartománya a természetközeli Namur – folyók, meredek sziklafalak, lágyan hullámzó dombok és gazdaságok, valamint az Ardennek dús erdei jellemzik. Képeslapokra illő környezetével, fenséges katedrálisával, mészkősziklán magasodó citadellájával, a Meuse folyó parti Dinant tökéletes egy napos célpont, akár Brüsszelből is. Részt vehetünk egy hajókiránduláson, siklóval felmehetünk a város fölé magasodó hegyre, ahonnan csodás panoráma tárul elénk. Ha átsétálunk a Meuse túlpartjára, meglátogathatjuk a Maison Leffe-t, ahol betekintést kapunk a régió egyik legismertebb sörének készítésébe.

Innen kőhajításra találjuk a tartomány fővárosát, Namurt, amely hangulatos városközponttal vonzza a látogatókat. A település tökéletes kiindulópont a környék várainak felkutatására.

4. Spa - termálvizek, gyógyforrások és feltöltődés

A békés és megkapóan szép fekvésű Spa az UNESCO világörökség egyik legfiatalabb tagja, mint Európa jelentős fürdővárosa. A kisváros az Ardennek lankái között bújuk meg, és gyógyító termálvizéről, valamint enyhén szénsavas ásványvizéről ismert. A leghíresebb fürdő a Thermes de Spa, amelyet 150 éve jól bevált kezelései tettek elismertté. Spaban létesült a világ első kaszinója, és évente megrendezett Forma-1 nagydíja is tömegeket vonz.

5. Az Északi-tenger partivdéke - változatos, tradicionális, bájos

Belgium széles, homokos tengerpartja 65 km hosszan nyúlik el. Nyáron már itt sem szokatlan a nagy meleg, így a városokból sokszor csak úgy özönlenek ide a helyiek egy kis felfrissülésért. A helyes kisvárosokat akár egy nap alatt is bejárhatjuk, ugyanis itt húzódik a világ leghosszabb partmenti villamosvonala: a francia határ közeli De Panne-ból 2,5 óra alatt végigutazhatunk a holland határig, Knokke-Heistig. A vonalon 68 megálló található, kedvünk szerint le- és felszállhatunk, vagy egyszerűen csak élvezhetjük a békés partvidék látványt az ülésünk kényelméből.

A két kihagyhatatlan település De Haan és Oostduinkerke. De Haan egyedülálló a tengerparti kisvárosok sorában, ugyanis itt az épületek nem lehetnek 5 emeltnél magasabbak, ezzel is segítve megőrizni a kisvárosi érzést. A századfordulós kedves épületek, az itt-ott fűvel borított homokdűnék látványa sokakat azonnal rabul ejt.

Oosduinkerke vagy magyarra fordítva Kelet-Dunkirk a világon az egyetlen hely, ahol még a hagyományos módon fogják az icipici szürke garnélákat. A hálókat több évszázada lovak segítségével húzzák be, és csak néhány tucat, jól képzett helyi halász érti ennek csínját-bínját. A módszer felkerült az UNESCO kulturális örökségének listájára is.

Tartson velünk belgiumi csoportos utazásunkra! Részletek itt.

Forrás: lonelyplanet.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.